UPDATE 1.12.2011: vezi aici detaliile oficiale ale memorandumului semnat de BMW şi Toyota
Încă nu e oficial, dar se pare că Toyota şi BMW urmează să încheie un parteneriat privind furnizarea către producătorul japonez de motoare diesel fabricate de germani. Pentru Toyota, avantajul ar fi reprezentat de reducerea costurilor de dezvoltare a unor noi propulsoare diesel, putându-şi concentra resursele pe cercetarea în domeniul propulsiei hibride, electrice şi fuel-cell.
În principal, se pare că japonezii ar fi interesaţi de familia de motoare diesel de 2,0 litri de la BMW, care ar urma să echipeze modelele destinate, în primul rând, pieţei europene. Totuşi, pe viitor nu ar fi exclus ca Toyota să fie interesată şi de motoarele diesel mai mici, pe care BMW le-a dezvoltat în cooperare cu grupul PSA.
În altă ordine de idei, cei de la BMW ar putea beneficia, în contrapartidă, de accesul la tehnologia propulsiei hibride dezvoltată de japonezi, care au un avans considerabil în acest domeniu – cel mai bun exemplu fiind familia de maşini hibride Prius.
Ideea unui astfel de parteneriat se pare că a venit în urma scăderilor vânzărilor maşinilor Toyota pe plan european în 2010, trend care se va continua şi în 2011 – mai ales că în anii următori piaţa auto de maşini diesel se va confrunta şi cu norme UE mult mai dure (vezi legea anti-diesel).